Jag har gjort reklam för en familjeresa till Thailand med
Fritidsresor. Reklamen tänkte jag skulle sitta i Reseguiden.
Med min moodboard vill jag framhäva känslan som jag
fick när jag själv var i Thailand och känslan av äventyr, vad man kan göra och
hur det ser ut i Thailand. Att få fram det exotiska med landet och resan.
Känslan visar jag genom bilder som jag själv tagit när jag var i Thailand. Jag har valt bilder som visar intressen, t.ex elefant-bilden, bilden på
longtailbåten eller när jag och mina syskon dyker med tuber. Bilder på stränder
och havet tycker jag är väldigt viktiga för att min känsla av moodboarden ska nå fram.
Målgruppen är familjer som gillar att leva enkelt,
res runt, ligga på stranden eller hitta på någonting som att snorkla, dyka
eller hyra en båt och åka ut till, t.ex. en ö. Därför har jag bilder på min familj. För intresset har jag bilder på longtailbåten,
stränder, en apa från ”Monkey bay”, när min mamma, pappa och lillasyster rider
på en elefant och när jag och mina syskon dyker.
Hade redan en klar bild av hur annonsen skulle se
ut så jag skissade min idé och jag ändrade ingenting ifrån min första
skiss förutom att lägga till ''fritidsresor.se" för att man ska veta vart man ska gå om man blir intresserad av reklamen. Den andra skissen gjorde jag bara för att se ifall det blev bättre med
att ha de tre bilderna längst nere raka.
Jag valde fritidsresors logga eftersom jag valde
att ha fritidsresor som företag. Färgerna är ganska ljusa och jag valde bilderna för att
”sammanfatta” känslan av min moodboard. Jag tänkte väl egentligen inte så mycket på att dela in bilden i
tredjedelar och använda rutnät men jag hade redan en klar bild om hur annonsen
skulle se ut och jag behövde inte använda mig av rutnät för att jag hade en bakgrundsbild och de tre bilderna under la jag huller om buller.
Det jag är nöjd med resultatet och att jag fick fram den känslan eller betydelsen som jag ville förmedla. Det jag kunde förbättrat är att lägga in något erbjudande eller en infotext.
Det jag är nöjd med resultatet och att jag fick fram den känslan eller betydelsen som jag ville förmedla. Det jag kunde förbättrat är att lägga in något erbjudande eller en infotext.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar