Jag tog en av mina egna bilder till min reklam affisch till Gevalia's "Moonsoon Storm" utgick jag ifrån deras slogan och satte den på min antireklam. "Upptäck en hel värld av kaffe". Jag tyckte att den passade bra till min antireklam eftersom vi ofta inte tänker på hur produkten vi köper är tillverkad eller av vem, alltså, upptäck den värld som kaffet faktiskt kommer ifrån.
Jag valde bilden på den lilla killen med kaffebönorna och bestämde att ha den som den ända bilden i reklamen. Gevalia's logga la jag också in eftersom jag gjorde antireklamen mot Gevalia.
Jag satte upp antireklamen vid Odenplans tunnelbana eftersom många går förbi där och där är den väldigt lätt att se. Alla som åker tunnelbanans gröna linje kommer att se bilden och alla kommer kunna ta till sig bilden för att jag inte har riktat mig till en speciell målgrupp.
Jag satte upp antireklamen vid Odenplans tunnelbana eftersom många går förbi där och där är den väldigt lätt att se. Alla som åker tunnelbanans gröna linje kommer att se bilden och alla kommer kunna ta till sig bilden för att jag inte har riktat mig till en speciell målgrupp.
Med min antireklam kan jag dra paralleller till en konstnär som kallas Mobstr. Han gör verk som bilden ovan "place polished image here". Ju renare bild och ju minder text jag använder desto tydligare kommer budskapet fram det tycker jag också att Mobstr gör, enkelt, tydligt, inga konstigheter.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar